wszystko o dietach i odchudzaniu
Blog > Komentarze do wpisu

DIETA OWSIANA :>

Dieta owsiana zdobywa serca – i żołądki – coraz większej rzeszy kobiet na świecie. Niestety, jest monotonna i dość restrykcyjna, ale może dać spektakularne efekty.

Jak ważna jest dla kobiety świadomość, że posiada zgrabną – a w dzisiejszych czasach to znaczy szczupłą – figurę, wiemy doskonale wszyscy. Coraz powszechniejsza jest też świadomość, że owe uprzykrzone wałeczki tu i tam tworzą się nie od jedzenia, a głównie od podjadania: tu batonik, tam pralinka, małe lody, pączek… Warunkiem powrotu do normalności stają się mordercze diety, katusze na siłowni, albo przereklamowane preparaty odchudzające.

Najnowsza metoda utraty wagi, opracowana – jakże by inaczej – w USA, opanowuje dziś cywilizowany (i otyły) świat. Główna wartość tej metody polega na tym, że jest ona całkowicie naturalna, bo opiera się na właściwościach ziarna i otrąb owsianych. A właściwości te są nie do przecenienia. W owsie jest spora dawka wartościowego białka i niezbędnych aminokwasów, z mikroelementów wymienić trzeba żelazo, magnez, mangan, cynk, wapń, potas oraz witaminy z grupy B, PP i E. Jeśli nie zniszczymy ich gotowaniem, wspomogą one nasze komórki mózgowe oraz zapobiegną zmęczeniu i rozdrażnieniu, poprawią pamięć i koncentrację.

Szczególnie cenne są otręby owsiane. To w nich znajduje się tak potrzebny organizmowi błonnik, który skutecznie zmniejsza uczucie głodu, wypełniając żołądek, a jednocześnie dostarcza przeciwutleniaczy, które spowalniają procesy starzenia się i pomagają w zachowaniu atrakcyjnego wyglądu. To składniki zawarte w otrębach usuwają złogi tłuszczowe z naczyń krwionośnych oraz znacząco redukują poziom złego cholesterolu i usprawniają pracę jelit.

Walory diety owsianej zostały wyeksponowane dlatego, że klasyczna jej forma jest dość restrykcyjna, a ze względu na fakt, że opiera się na jednym produkcie, jest po prostu nudna i szybko może zniechęcić osoby ją stosujące, gdy dokoła tyle smakowych i zapachowych pokus… Przez niską kaloryczność (w 100 gramach płatków jest 60 kcal) może być niezdrowa, jeśli stosuje się ją zbyt długo.

Proponowana przez dietetyków metoda obejmuje trzy fazy:
- pierwsza faza trwa 7 dni; w tym czasie spożywamy tylko 3-4 razy dziennie owsiankę z naturalnych płatków na chudym mleku lub jogurcie naturalnym; nie można stosować płatków instant czy musli; dziennie dostarczamy 900-1200 kalorii;
- faza druga trwa 30 dni, możemy jeść produkty z diety normalnej, ale wciąż obowiązkowo 3 razy dziennie przygotowujemy owsiankę; na przekąskę mogą być owoce lub warzywa (ok. 100 g), na obiad zaś ryba lub pierś z kurczaka; łącznie do 1300 kalorii dziennie;
- faza trzecia to powrót do racjonalnej diety, z zastrzeżeniem, że jeden posiłek zastępujemy owsianką, a dodatkowo sięgamy po jedną przekąskę owsianą.



W tej fazie pamiętajmy o konieczności ruchu na świeżym powietrzu, a w trakcie całego cyklu należy pić dużo płynów i zdecydowanie unikać napojów gazowanych alkoholu, słodkiej kawy.

Żeby przekonać się, że ten szablon naprawdę działa, warto zacząć od jednego dnia „owsiankowego”. Najlepszy będzie dzień wolny od pracy. Rano przygotujmy sobie całodzienną porcję owsianki, zalewając 6-7 dużych łyżek płatków chudym mlekiem.

Danie dzielimy na 5-6 porcji, z których pierwszą spożywamy ok. godz. 8, a następne co 2-3 godziny. Dla wzbogacenia naszej porcji możemy dodać łyżkę, dwie otrąb owsianych. Błonnik w nich zawarty napęcznieje, a potem na długo wypełni żołądek, tłumiąc uczucie głodu. Danie można podgrzewać w mikrofalówce, a jedząc przeżuwać długo i starannie.


Te niewinne oszustwa wobec organizmu gwarantują sukces. Nawet kilogram możemy stracić po takim dniu na owsiance. Zadowolenie z efektu powinno dodać nam sił, by przystąpić do fazy drugiej i trzeciej diety. I nawet po zakończeniu kuracji można na przykład raz w tygodniu zaaplikować sobie menu z owsianki, by osiągnięte dzięki diecie ponętne krągłości nie zamieniły się w pulchności.

Oto przykładowe menu na jeden dzień z fazy drugiej diety owsianej:
•    śniadanie – pół miski owsianki z jogurtem naturalnym, łyżka rodzynek;
•    przekąska – pół miseczki jagód, jabłek, bananów czy pomarańczy (do wyboru);
•    obiad – 100 g ryby lub piersi kurczaka, miska zielonej sałaty z jogurtem naturalnym, pół miski owsianki;
•    przekąska – pół miseczki świeżych warzyw, np. marchew, seler, papryka, szpinak;
•    kolacja – pół miski owsianki, ugotowana fasolka szparagowa.

Nie ukrywajmy, że początki na diecie owsiankowej mogą być trudne, ale konsekwencja w stosowaniu może przynieść fantastyczne efekty.


środa, 27 marca 2013, grubcio1990